Blog

Antalya Çeviri Hizmeti - Antalya Kurumsal Tercüme

Yeni Antalya Çeviri Hizmeti ve Antalya Kurumsal Tercüme hizmetimiz ile 40'dan fazla dilde firmalara çözüm ortağımızla profesyonel destek sunuyoruz.

Detaylı bilgi için bize ulaşın.

Hoşgeldin Global Bahçe!

Çim Biçme Makinesi, Çim Biçme Traktörü gibi ürünlerde İtalyan Castelgarden'ın, Sisleme Makinesi, Dumanlama Makinesi gibi ürünlerde Alman İgeba'nın, Dal Yaprak Öğütme Makinesi, Kompost Makinesi gibi ürünlerde ise İtalyan Caravaggi'nin Türkiye distribütörü olan Global Bahçe firmasına düzenli hizmet vermeye başladık.

2017 Yılında Dijital Pazarlamayla İlgili Sosyal Medyada Yaşanan Gelişmeler

Ülkemizde sosyal medya yönetiminin KOBİ’ler dahil tüm firmalar için bir zaruret olmasının üzerinden birkaç yıl geçmiş bulunmakta. İlk başlarda tüm sosyal medya platformlarında bir firma hesabı/sayfası açma ve günlük-haftalık paylaşım yapma şeklinde seyreden Sosyal Medya Yöneticiliği artık firmalara yeterli gelmiyor.

Bunun sebebi sosyal medya platformlarının sahip olduğu müthiş müşteri potansiyeline karşılık, bu platformlarda artan rekabet ve sosyal medyayı profesyonel şekilde yöneten firmaların cirolarını ve marka değerlerini arttırdığı gerçeği.

Sosyal Medya Artık Bildiğiniz Gibi Değil

Bilindiği üzere, Google’da rekabetin düşük, Google algoritmalarının da anlaşılabilir olduğu yıllarda web sitenizi Google’da yükseltmek bugüne göre çok daha kolaydı. Dolayısıyla basit kodlama bilgisine sahip herkes kendisini SEO Uzmanı olarak tanıtabiliyor, firmalara SEO desteği verebiliyordu. Yıllar içinde Google durmaksızın kendini yeniledi ve bir algoritması henüz çözülemeden yeni bir algoritma geliştirir hale geldi. Ve bir gün Google şuna benzer bir açıklama yaptı: ''Bizim algoritmalarımızı çözmeye çalışmakla vakit harcamayın. Sitenizin kalıcı olarak yükselmesini istiyorsanız şunları yapmalısınız: Sitenizin içeriği özgün ve güncel olmalı. Siteniz mobil cihazlarla uyumlu olmalı. Siteniz sosyal medya ile etkileşim içinde olmalı. Kodlama hataları, kırık link gibi hatalar içermemeli.'' Bu gelişmelerle SEO Uzmanlığı yıllar içerisinde profesyonellik gerektiren bir meslek haline geldi. Çünkü Google’ın bir web sitesinde olmasını istediği özellikler sürekli makaleler yazacak bir Metin Yazarı, sosyal medya hesaplarını yönetecek bir Sosyal Medya Yöneticisi, sitenin Google’a uygun kodlama, mobil uyumluluk gibi özelliklerini oluşturacak bir Webmaster/Yazılımcı ve site ile sosyal medya hesaplarına görsel destek verecek bir Grafik Tasarımcı ihtiyacına işaret ediyordu. Dolayısıyla firmalar artık tüm bu hizmetleri organize edebilecek kişilerle-firmalarla çalışmaya başladılar.

Not: Bu yazı yazıldıktan kısa bir süre önce Google, web siteleri için AMP (Hızlandırılmış Mobil Sayfa) özelliğini sunmuş ve web sitelerinin artık bu özelliğe de sahip olmasını istemiştir.

Sosyal medyada da benzer bir süreç yaşanıyor. Sosyal medya platformları da Google gibi sürekli kendilerini geliştirme eğilimindeler. Özellikle Facebook, Instagram’ı da bünyesine kattıktan sonra, 2017 yılından itibaren yeni özelliklerini hızlı bir şekilde kullanıcılarının (özellikle firmaların) deneyimine sunmaya başladı. (Bu özelliklere birazdan kısaca değineceğiz.) Yani artık sosyal medya yönetiminde de Google’da olduğu gibi profesyonel kişilere-firmalara ihtiyacın doğduğu yeni bir döneme girmiş bulunmaktayız. Neden mi?

Facebook Krallığını İlan Etti

Belki ilk sosyal medya platformu olmasa da Sosyal Medya kavramının hayatımıza girmesini sağlayan Facebook, 13 yıllık geçmişinde hep doğru adımlar attı. İlk ciddi rakibi Twitter 140 karakterlik, politize olmuş bir platform olarak yerinde saydı. Gençlerin tercih etmeye başladığı son ciddi rakibi Instagram’ı ise bünyesine katarak daha da güçlendi. Son olarak alışverişe yönelik geliştirdiği sayfa özellikleri ve reklam seçenekleriyle de firmaları kendisine daha da bağladı. Bugün Facebook, Türkiye’deki 40 milyondan fazla kullanıcısıyla dev bir potansiyel müşteri havuzu! Şu sıralar Workplace uygulamasıyla da LinkedIn’i devirmeye hazırlandığını da eklemeyi unutmayalım.

Facebook’un Yeni Özellikleri Neler?

• Sayfanızda Otomatik Mesaj özelliği ile ziyaretçilerin mesajlarına otomatik karşılama mesajları ile cevap verebilirsiniz. Live Chat özelliği ile sayfanızı ziyaret eden kullanıcılarla direkt iletişim kurabilmek için konuşma başlatabilirsiniz.

• Sayfanızda mağaza oluşturabilir, ürünlerinizi sergileyebilir, ürünlerinizi gönderilerinizde etiketleyebilirsiniz.

Potansiyel Müşteri Reklamları ile reklamlarınıza formlar ekleyebilir ve bu şekilde potansiyel müşterilerin iletişim bilgilerine erişerek doğrudan satış-tanıtım yapabilirsiniz. Dilerseniz bu reklamları CRM’inize de bağlayabilirsiniz.

Piksel kodları ile reklamlarınızdan sitenize giden kullanıcıların takip etmek istediğiniz eylemlerini takip edebilir, dönüşümlerini izleyebilirsiniz.

Bunlar Facebook’un yeni özelliklerinden sadece bazıları. Tüm bu özellikleri efektif bir şekilde kullanabilmek, yeni özellikleri takip edebilmek, amacına uygun ve hedef kitlesi-bütçesi iyi belirlenmiş reklam kampanyaları oluşturabilmek, dönüşümleri-istatistikleri en kapsamlı şekilde raporlayabilmek ve yorumlayabilmek sosyal medyada sizi rakiplerinizin bir adım önüne geçirebilecek ve reklam bütçenizle en verimli şekilde kullanmanızı sağlayacak faktörler. Daha önce de bahsettiğimiz gibi artık artık sosyal medyada da tüm bu süreçleri yönetebilecek profesyonellere ihtiyaç var.

Firmalara Küçük Bir Tavsiye

Naçizane tavsiyemiz: Sosyal medya için düzenli veya dönemsel reklam bütçeleri oluşturamıyorsanız bir kişiden veya firmadan Sosyal Medya Yönetimi hizmeti almanız gereksizdir. Bu size biraz kurumsal bir imaj kazandırabilir, fakat etki alanınız sınırlı bir çevrede seyredecektir. Düzenli bir reklam bütçesi oluşturamıyorsanız bile dönemsel bütçeler oluşturmaya çalışın. Eğer ürününüz/hizmetiniz ile ilgili cazip kampanyalar-teklifler oluşturursanız, doğru tasarlanan, planlanan ve yönetilen Facebook reklamlarıyla alacağınız geri dönüşler sizi gerçekten şaşırtabilir.

Not: Bu yazı yazıldıktan birkaç gün önce Facebook, sayfalar için Kapak Videosu özelliğini aktif hale getirmiştir. :)

Antalya Sosyal Medya Ajansı ihtiyaçlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Antalya AMP Hızlandırılmış Mobil Sayfa

Google, arama sonuçlarında mobil uyumluluğu teşvik amacıyla web sitelerinin altına Mobil Uyumlu ibaresi koymaya başlamıştı. Bir süre sonra karşımıza AMP ibaresi çıkmaya başladı.

AMP, hızlandırılmış mobil sayfa anlamına gelmekte. Yani Google için artık web sitenizin mobil uyumlu olması yetmiyor, hızlı açılan mobil uyumlu bir web sitesi olması gerekiyor.

Kısa bir süre sonra Google'ın AMP özellikli web sitelerini arama sonuçlarına yukarıya taşıyacağı aşikar. Bu sebeple Google'da sıralamasını korumak veya yükseltmek isteyen her web sitesi sahibinin bu özelliğe geçiş yapması gerekiyor.

Antalya'da mevcut web sitenizin mobil uyumlu hale getirilmesi, ya da hızlandırılmış mobil sayfa haline getirilmesi konusunda bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Facebook'un Potansiyel Müşteri Bulma reklam aracı ve doğru strateji ile neler yapabileceğinizin farkında mısınız?

Facebook bir süre önce reklam araçlarına bazı yenilikler getirdi. Bunlardan biri de Potansiyel Müşteri Bulma özelliğiydi.

Bu özellik sayesinde reklamınızı gören/izleyen kullanıcılara bir form sunabiliyorsunuz ve bu formu doldurduklarında kullanıcı potansiyel bir müşteri haline geliyor ve bilgileri anlık olarak indirebiliyor veya bir CRM programıyla entegre edebiliyorsunuz. Facebook doldurulan her form için sizden bir ücret tahsil ediyor. Bu ücret form başına 5 lira da olabiliyor, 15 lira da. Hedef kitlenizi iyi belirleyip form başı teklifinizi limitlendirseniz maliyetinizi de minimum seviyede tutabilirsiniz.

Hem ürün/hizmet satışı yapmak, hem de CRM kayıtlarınızı zenginleştirmek için bu reklam aracını kullanabilirsiniz. Herşeyden önce kullanıcılara iyi ve cazip bir teklif sunmalısınız. Daha sonra ilgi çekici bir görsel veya video ile teklifinizi kısa ve net bir şekilde kullanıcılara göstermelisiniz. Reklamınıza ekleyeceğiniz ''Hemen Teklif Al'', ''Fiyat Al'', ''Şimdi Başvur'' gibi butonlarla kullanıcıları harekete geçirmelisiniz.

İyi bir hedef kitle tanımlaması ve hatrı sayılır bir bütçeyle kısa süre içerisinde talep formları ekranınıza düşmeye başlayacaktır. Bu noktadan sonra Facebook üzerinden kullanıcıların sorularını yanıtlamak ve talep gönderen kullanıcılara telefon veya e-posta gibi araçlarla hızlı geri dönüş yapmak çok önemli.

Bu reklam aracı doğru kullanıldığında sonuçları sizi şaşırtabilir ve beklentilerinizin çok üstünde geri dönüş/ciro sağlayabilirsiniz.

Antalya sosyal medya ajansı ihtiyacınız için bize ulaşabilir, Facebook reklamlarınızı birlikte planlayabilir ve yönetebiliriz.

Email marketing hala faydalı bir pazarlama aracı mı?

Email marketing hala faydalı bir pazarlama aracı mı, yoksa zaman kaybı mı? Bunun için kendi deneyimlerimizden yola çıkarak yüzeysel bir karşılaştırma yapacağız.

Öncelikle yaklaşık maliyetlere bakalım. Bu konuda çok farklı fiyatlarla karşılaşabilirsiniz. Biz bu konuda dünya çapında popülerliğe sahip, güvenilir servis sağlayıcıların fiyatlarını baz alacağız. Mesela 50.000 farklı adrese 1 e-posta gönderimi yaptınız. Bunun size maliyeti yaklaşık olarak e-posta başına 0,015 TL, toplamda ise 750 TL'dir.

Örneğin Facebook'da bir gönderinizin 50.000 kişinin haber kaynağına düşmesini isterseniz ödeyeceğiniz rakam yaklaşık olarak bunun yarısından da az olacaktır.

Peki, gönderdiğiniz bu e-postanın okuma oranı ne olacaktır? Bu elbette değişgen bir oran, fakat kabaca %10 oranında diyebiliriz. Facebook'da öne çıkaracağınız gönderileriniz için de etkileşim oranı hemen hemen aynı olacaktır. Yani email marketing ile aynı etkiyi yaratmak için daha fazla ödersiniz.

Bundan daha önemli bir konu var. O da marka imajıdır. Tanımadığımız kişilerden/firmalardan gelen pazarlama e-postalarından çoğumuz nefret ederiz, ve bu durum zihnimizde o markayla ilgili kötü bir izlenim bırakır.

Bizce e-mail marketing artık yeni müşteriler bulmak için değil, mevcut müşteriler için kullanılmalıdır. Güncel bir şekilde hizmetlerinizden/ürünlerinizden müşterilerinizi haber etmeniz olumlu bir çalışma olacaktır. Bunu yaparken şunlara kesinlikle uyulmalı: Kendi datanızı kullanın, data satın almayın. Müşterilerinizin diledikleri zaman datanızdan çıkabileceği linklerin çalışır olduğundan emin olun. E-posta gönderilerinizi güvenilir servis sağlayıcılar vasıtasıyla yapın.

AntalyaPsikoloji.com yayında!

Psikiyatrist Dr. F. Volkan Yüksel için hazırladığımız Antalya Psikiyatrist yayında!

Sinemaya reklam vermek.

Sinema perde reklamları oldukça etkili bir tanıtım yöntemidir. Sinema perde reklamları da televizyon reklamları gibi görsel-işitsel öğelerin bir arada olduğu reklamlardır. Dolayısıyla açık hava reklamlarına oranla daha akılda kalıcıdırlar. Sinemanın karanlık ortamında, perdeye odaklanan izleyici ile reklamınız arasında dikkat dağıtıcı hiçbir unsur yoktur. Film başlamadan hemen önce yayınlanacak olan reklamınızla salondaki izleyicilerin neredeyse tamamına ulaşırsınız. Günümüzde sinema salonlarının çoğu AVM’lerin içerisinde yer almaktadır. Ülkemizde AVM’lere olan ilgi, sinema seyirci sayısını da artırmıştır. 2015 verilerine göre ülkemizde yıllık sinema bileti satışı 60 milyon, Antalya’da ise 3 milyondur.

Sinema izleyicisi genel itibariyle genç, eğitimli, alım gücü ve tüketim alışkanlığı olan bir hedef kitledir. Bu hedef kitleye uygun ürün/hizmet tanıtımı yaparak satışlarınızı artırabilir, ya da marka bilinirliğini artırmaya yönelik imaj reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Reklam kampanyanız sonunda bilet satış rakamları tarafınıza iletilir. Bu sayede reklamınızı kaç kişinin izlediğini bilirsiniz ve kişi başı reklam maliyetini hesaplayabilirsiniz. Kiralama döneminde tarafınıza verilecek olan ücretsiz giriş kuponuyla reklamınızı istediğiniz zaman denetleyebilirsiniz.

Sinema perde reklamlarının maliyetleri her ilde ve sinemada farklılık göstermektedir. Ancak TV reklamlarından ve çoğu zaman basılı yayın, internet ve açık hava reklamlarından daha düşük maliyetli ve çok daha etkilidir. Minimum kiralama süresi 3 gün, minimum prodüksiyon süresi 10 saniyedir. Haftalık, 2 haftalık, aylık ve daha uzun süreli kiralamalar yapılabilir. Kiralama bedeli şu şekilde hesaplanır: Seans Sayısı x Prodüksiyon Süresi (Sn) x Saniye Birim Fiyatı. Örneğin A sinemasından 1 aylık kiralama yapılması ve bu sinemanın ayda 750 seansı olması, saniye birim fiyatının 0,35 TL, prodüksiyon sürenizin ise 10 saniye olması durumunda: 750 x 10 x 0,35 TL = 2625 TL olarak ücretlendirilir.

Türkiye’deki tüm sinemalarda kiralama hizmeti vermekteyiz. Markanıza, ürününüze/hizmetinize en uygun ve efektif reklam kampanyasını birlikte planlayabiliriz. Uzun süreli ve toplu kiralamalarda ücretsiz prodüksiyon hizmeti sunabiliriz. Sinema perde reklamlarıyla ilgili tüm sorularınızı cevaplamaya ve taleplerinizi karşılamaya hazırız.

PayPal'a bay bay!

Dünyaca ünlü online ödeme sistemi PayPal, 6 Haziran 2016 tarihinden itibaren Türkiye'deki müşterilerine hizmet veremeyeceğini açıkladı. Sebebi ise lisans başvurularının reddi ve Türkiye'de faaliyetlerinin durdurulma talimatı.

Türkiye PayPal'dan ticari faaliyetlerinin kayıtlarını Türkiye'de de tutmasını ve beyan etmesini istiyor. Aslında Facebook, Google gibi devlerin şirket merkezleri İrlanda olarak gözükür. Bu devlerin A.B.D'de bile yüksek karlarına rağmen ödedikleri vergi çok tutarsız ve düşüktür. Türkiye'ye ise hiç bir vergi ödememekteler. PayPal kararının bir emsal oluşturup bu devlere de dokunulması düşük bir ihtimal olsa da ülkemizde olası.

Bu arada PayPal'ın Türkiye'de kapanacağının duyulmasının ardından Ekşi Sözlük kullanıcıları çok güzel bir kampanya başlattı. Hesaplarında kalan küçük meblağları LÖSEV'e bağışlayacaklarını duyurdular. Kampanyanın başladığı gün LÖSEV'e yapılan bağış 30 bin Türk Lirası'nı aştı. Olumsuz bir gelişmeyi iyilik fırsatına dönüştüren bu zekayı takdir ediyoruz.

Google Tilt Brush ile ilgili ilk izlenimler.

HTC Vive üzerinde çalışan Google Tilt Brush ile ilgili kullanıcı deneyimleri Youtube üzerinden paylaşılmaya başlandı. Şu anda çok az sayıda video bulunmakta. Kullanıcıyı ve sanal deneyimi bir arada gösteren nadir videolardan birini aşağıda izleyebilirsiniz.

İlk izlenim olarak şunları söyleyebiliriz: Henüz emekleme döneminde olan artırılmış gerçeklik için güzel bir başlangıç projesi. Ancak şu aşamada eğlencelik. Özellikler az, hassasiyet zayıf. Zaman içerisinde geliştirilerek bugün kullandığımız popüler grafik tasarım programlarıyla benzer özellikler kazandırılabilir, hassasiyeti arttırılabilir ve böylece ticari amaçla da kullanılabilir. Google gibi bir devin istedikten sonra bunu yapması da pek uzun sürmez. Gerçek şu ki, önümüzdeki 5-10 yıl içerisinde sanal gerçeklik hayatımızın bir parçası olacak ve bu gelişime şahit olmak heyecan verici.

İyi seyirler...

Start verildi, koşu başladı.

Microsoft, Google, Facebook gibi devlerin bir süredir Artırılmış Gerçeklik ile ilgili çalışmalar ve yatırımlar yaptığını biliyorduk. Bu yeni teknolojiyle ilgili elle tutulur ilk ticari hamle Google'dan Tilt Brush ürünüyle geldi.

Tilt Brush ile HTC Vive'ı kuruyorsunuz ve bulunduğunuz ortam 3 boyutlu bir uzaya dönüşüyor. Ürünün lansmanı şu cümlelerle yapılıyor: Odanınız tualiniz. Paletiniz hayal gücünüz. Olasılıklar sonsuz.

Ürünle ilgili en dikkat çeken yorum ise Fast Company'den geldi: Tilt Brush 2020'nin Microsoft Paint'i gibi!

HTC Vive sanal gerçeklik gözlüğü 799 dolar, Google Tilt Brush ise 49 TL. Yani bu farklı deneyim için şu anda 2000 TL'nin üzerinde bir bedel ödemeniz gerekiyor.

Adobe Muse hakkında söyleyecek bir çift sözümüz var.

Adobe, Muse programını piyasaya süreli yaklaşık 5 sene olmuş. Açıkçası varlığından 5 sene önce haber olduk desek yalan söylemiş oluruz. Programın adını duyalı 2 sene, kurcalamaya karar vereli de yaklaşık 1 sene oldu. Bugün grafik tasarım ve hatta web tasarım-yazılım işleriyle uğraşan bir çok arkadaşın da hala programın varlığından haberdar olduğunu söyleyemeyiz. Adobe, yeni ve geliştirilmesi gereken bir program olduğu için Muse'un tanıtımına bugüne kadar fazla ağırlık vermedi.

Adobe Muse, daha çok kod bilgisi olmayan tasarımcılara hitap ediyor. InDesign programına aşinaysanız Muse'u 5 dakika içerisinde çözebilirsiniz. Zira arayüzü InDesign ile hemen hemen aynı ve InDesign'daki master sayfa mantığı bu program için de geçerli. Frontpage benzeri programları da daha önce zamanında kurcaladıysanız işiniz çok daha kolay.

Adobe Muse ile bir kaç saat içerisinde çok şık, standart web siteleri hazırlamanız ve yayınlamanız mümkün. Hazırladığınız web sitesi CSS stil dosyalarıyla zenginleştirilmiş HTML formatında FTP'ye yüklemeye hazır halde dışa aktarılabiliyor.

Programın içerisinde Widget başlığı altında hazır slider, menü, buton, form gibi elementler de mevcut. Bunları işlevsel hale getirmeniz için kod bilgisine kesinlikle gerek yok. Ayrıca Adobe ve bir çok yazılım firması Muse için sürekli Widget eklentileri yayınlıyor. Bunları ücretli veya ücretsiz olarak indirebilirsiniz. Yani Adobe Muse open-source bir program olarak yoluna devam ediyor.

Bu programla komplike işler çıkarmanız mümkün değil. Çünkü PHP, ASP gibi dilleri desteklemiyor. İş dönüp dolaşıp bir gün yine kod bilgisine geliyor, ancak dediğimiz gibi: Adobe Muse kod bilgisi olmayan tasarımcılara yönelik bir program ve siz de bunlardan biriyseniz kesinlikle tavsiye ederiz.

Banio Yapı Market EgePark Balçova AVM çok yakında!

Müşterilerimizden Banio Yapı Market, Türkiye genelindeki 7. mağazasını İzmir'de EgePark Balçova AVM'de hizmete açmaya hazırlanıyor.

29 Nisan 2016 Cuma günü saat 10:00'da açılışı yapılacak mağazayla ilgili biz de yoğun bir tempoda mağaza içi görsel tasarımları, outdoor reklamları ve internet tanıtımlarıyla ilgili destek veriyoruz.

Viral reklamcılığın tarihi.

Viral reklamcılığın nereden ve nasıl çıktığını hiç merak ettiniz mi? Aslında bununla ilgili kesin bir bilgi olmamakla birlikte bazı teoriler mevcut. Bunlardan bir tanesi de Hotmail ile ilgili olanı.

Teoriye göre, ücretsiz e-posta servisi Hotmail ilk yıllarında mevcut üyelerinin arkadaşlarına, ailelerine hızlı bir şekilde ulaşabilmek amacıyla kendi servisinden atılan her e-postanın altına otomatik olarak ''Ücretsiz e-posta hesabı için bugün Hotmail'e üye olun'' şeklinde bir mesaj yerleştirerek fısıltı gazetesini harekete geçirir ve bu yöntem kısa sürede yüzbinlerce kişinin Hotmail'e üye olmasıyla sonuçlanır.

Bu teoriyi ortayan atanlar işi biraz daha ileriye götürerek bu yöntemin Facebook'un ''Paylaş'' ve Twitter'ın ''Retweet'' özelliklerinin de atası olduğunu iddia ediyor.

Olabilir mi? Neden olmasın?

Apelsin Reklam 1 yaşında!

Apelsin Reklam bugün 1 yaşında! 1 yıldır yolumuzun kesiştiği ve hala birlikte yol almaya devam ettiğimiz tüm müşterilerimize teşekkür ederiz.

Antalya reklam ajansı arayanların ortak noktası!

Gelişen teknoloji ile birlikte online alışverişin artması da doğal olarak reklam sektörünü harekete geçirdi. Antalya reklam ajansı arıyorsanız mutlaka bakın!

Ülkemizin her yerinde hizmet veren reklam ajansı şirketler genel anlamda iyi işler çıkarıyor ve e-ticaret site sahiplerine gerçekten iyi para kazanmasına yardımcı oluyor. Peki siz Antalya reklam ajansı arıyor ve düzgün bir firma bulamıyor musunuz?

• Güvenilir Antalya reklam ajansı nasıl bulabiliriz?

Eğer ki siz de güvenilir bir Antalya reklam ajansı şirketi arıyorsanız kesinlikle kapımızı çalmanız gerekiyor. Firmaların bize olan güveni, kendimize olan güvenimiz, kaliteli hizmetimiz ve sağlam referanslarımız ile hizmete hazırız.

Günümüze kadar Antalya ili içerisinde reklam ajansı anlamında hizmet verdiğimiz onlarca firma ve şirket bulunmakta. Firmaların e-ticaret anlamında yükselmelerine yardımcı olduk.

antalya reklam ajansı antalya reklam ajansları reklam ajansı

Reklam arayanlar için işte Antalya reklam ajansı!

Günümüzde e-ticaret ve internetten alışverişin gelişmesiyle reklam ihtiyacı da arttı. Biz de Antalya reklam ajansı hakkında bahsedelim dedik.

Türkiye’nin 81 ilinde hizmet veren reklam ajansı şirketlerinin amacı e-ticaret sitelerinin iyi yerlere gelmesini sağlamak ve SEO konusunda büyümelerine yardımcı olmak. Peki Antalya reklam ajansı arıyor musunuz?

Antalya reklam ajansı ne kadar güvenilir?

Eğer ki siz de Antalya reklam ajansı arayanlardansanız kesinlikle doğru yerdesiniz. Referanslarımız, kendimize olan güvenimiz ve kaliteli hizmetimizle karşınızdayız.

Şimdiye kadar Antalya ili içerisinde reklam ajansı olarak hizmet verdiğimiz birçok firma bulunmakta. Hepsi de güler yüzlü bir şekilde ve mutlu olarak işlerinden memnun kaldılar.

antalya reklam ajansı antalya reklam ajansları reklam ajansı

Print in Turkey

Every year in Turkey, there are numerous events (like trade shows, conferences, opening ceremonies, etc.) take place with the participation of foreign guests and for foreign companies which participate in these activities, a need for print service often like to be occurs.

Most of the time, printing fees that paid by firms in their own countries are more expensive compare to Turkey. When we add international transportation/shipping fees in these printing fees, the fees become more and more expensive.

Print in Turkey project was taken action by Apelsin Advertising Co. in 2011, in order to alleviate this cost for foreing advertising agencies, publishing firms and for their customers who they serve, so for who needs any kind of print service in Turkey.

With our contracted printing presses in many cities, we guarantee high quality and international standards with best price offer. All the production process shall be strictly followed by us. From order to delivery you will be notified about every update detail by our costumer services in English. Also, your orders will be delivered everywhere in Turkey (also in North Cyprus) by our contracted cargo firms with best price.

İş yerleri için yasal ve lisanslı müzik yayını.

5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'nun 41. maddesi gereği, kamuya açık alanlarda eserlerin hak sahiplerinden izin alınmadan yapılan müzik yayınları, korsan yayın olarak değerlendirilmekte ve bu suçu işleyen şahıs veya kurumlara çeşitli para ve hapis cezaları verilmektedir.

Apelsin Reklam olarak, iş yerleri için lisanslı ve yasal müzik yayınının yanı sıra, mağazalar için üst düzey anons seslendirme hizmeti sunuyoruz.

Detaylı bilgi için: bilgi@apelsin.com.tr

Röportaj: Dijital Reklamcılık ve Püf Noktaları

Dijital reklamlar klasik reklamcılığı nasıl etkiliyor? İnternette para harcamadan reklam yapmak mümkün mü? Google’da artık yükselmek neden daha zor? Sosyal medya ve e-ticaret ile ilgili püf noktaları neler?

HaberRa.com'da yayınlanan röportajımızı okumak için tıklayın.

Yakın bir zamanda adını sıkça duymaya başlayacağınız bir teknoloji: Artırılmış Gerçeklik.

Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality), 2000’lerin başlarında ortaya atılmış bir kavramdır. Bilgisayarlar ile hayatımıza giren 2 boyutlu sanal gerçeklikten (sanal dünyadan) farklı olarak, gerçek dünya ile sanal dünya arasında etkileşim oluşturan bir teknolojidir. Aslında içinde bulunduğumuz gerçek dünyanın cep telefonu, tablet, akıllı gözlük (smart glass) gibi araçlar kullanılarak ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilmesinden ibarettir. Artırılmış Gerçeklik uygulamaları, canlandırılmış karekod barkodları olarak da tanımlanlanmaktadırlar.

Artırılmış Gerçeklik ile ilgili uygulamalar henüz çok yeni olsa da, dünyada bilişim sektörünü domine eden Microsoft, Google gibi firmalar bu yeni teknolojiye büyük yatırımlar yapmaktadırlar. Google, 2012 yılında tanıttığı ve büyük ilgi çeken Glass projesini şimdilik rafa kaldırsa da, Mattel firmasıyla birlikte View Master gözlüğünün tanıtımını yaptı. Microsoft ise Windows 10 ve HoloLens ile 2016 yılından itibaren kullanıcılarına interaktif hologramlar sunmayı planlıyor. Marshall, L’Oréal Paris, Ray-Ban, Adidas, BMW, Volkswagen, Ford, Durex, IKEA gibi sayısız uluslararası marka, Artırılmış Gerçeklik uygulamaları ile ürünlerinin tanıtımını interaktif ve eğlenceli hale getirmeye çalışmışlardır/çalışmaktadırlar.

Bu yeni teknolojinin yarattığı heyecan, internetin popüler olmaya başladığı 90'lı yılları anımsatıyor. Ortada yeni, geliştirilmeye açık, nerede ve nasıl kullanılabileceği henüz tam netlik kazanmamış bir teknoloji var. Yazılımcılar, tasarımcılar, reklamcılar, girişimciler, bilişim firmaları, vs. Milyonlarca insanın şu anda Artırılmış Gerçeklik ile neler yapabilecekleri üzerine kafa yorduklarına emin olabilirsiniz. Bu konuda iyi fikirler üreten ve bunları doğru pazarlayanlar yeni başarı hikayelerinin kahramanları olacaklar.

Matbaanın geleceği üzerine varsayımlar.

Yüzyıllardır var olan matbaa sektörünün kısa vadede biteceğini söylemek doğru bir tespit olmaz, ancak bunun uzun vadede gerçekleşeceği neredeyse aşikar.

Örneğin internet, gazete tirajlarını ve gazete gelirlerini %50 oranında azalttı. 1. ve 2. dünya ülkeleri e-fatura, e-defter, e-beyanname gibi uygulamalarla matbu evrak israfını sonlandırmayı hedefliyor. Firmalar broşür, katalog gibi basılı tanıtım ürünleri yerine, internet reklamlarına daha çok bütçe ayırmaya başladı. Bu gibi gelişmeler şüphesiz artacak ve yaygınlaşacak.

Gelişen teknolojiyle birlikte kalite ve hız bakımından üstün özelliklerde baskı makinaları üretiliyor. Ancak yüksek maliyetleri sebebiyle bu makinalara sadece büyük sermayeli belli firmalar sahip olabiliyor. Küçük ve orta ölçekli matbaaların kalite, tiraj, hız, maliyet konularında bu firmalarla yarışabilme imkanı ortadan kalktı. Piyasayı fiyatlar açısından domine eden bu firmalar sebebiyle, küçük ve orta ölçekli matbaaların bir çoğunun orta vadede kepenk kapatacağını da söyleyebiliriz.

Etiket, ambalaj, barkod gibi ürünler bu gelişmelerden en son etkilenecek matbaa ürünleri gibi gözüküyor. Perakende satış sektöründe yoğun olarak kullanılan bu ürünlere ihtiyaç devam edecek mi, yerine ne gelecek kestirmek zor.

Olayı matbaadan biraz daha kapsamlı şekilde değerlendirirsek, iç mekan-dış mekan dijital baskı yapan firmaların ve UV baskı teknolojisiyle ürün portföyünü genişleten promosyon firmalarının matbaalardan daha uzun ömürlü olacağını söyleyebiliriz.

Google'da kısa sürede ilk sayfada yer almak veya ilk sıraya yükselmek mümkün mü?

Google'da web sitenizi klasik SEO (arama motoru optimizasyonu) yöntemleriyle kısa sürede yükseltmek bir süredir pek mümkün değil. Eskiden sitelerin başlık, anahtar kelime, açıklama, içerik gibi unsurları arasında uyum sağlayarak yapılan çalışmalarla bu kısmen mümkündü. Backlink dediğimiz, diğer sitelerden sitenize giden bağlantılar oluşturmak da bir ara çok popülerdi. Fakat bunlar artık pek işe yaramıyor. Neden mi?

Google bir süre önce arama motorunun algoritmalarını (yöntemlerini) değiştirdiğini duyurdu. Bu, Google'ın ilk defa yaptığı birşey değildi. Fakat durum bu sefer farklıydı ve çok daha karmaşıktı. Yıllardır ilk sırada veya ilk sayfada yer alan siteler bir anda alt sıralara ve ikinci, üçüncü sayfalara geriledi. Bir sektör haline gelen SEO dünyası şaşkındı.

Google sanki SEO ile uğraşanlara artık benim algoritmalarımı çözmeye çalışmakla zaman kaybetmeyin dercesine şu birkaç basit ama emek gerektiren öneriyi sundu:
Web sitenizi mobil cihazlarla uyumlu hale getirin.
İçerikleriniz özgün olsun.
Sitenizi güncel tutun.
Sitenizi sosyal medya ile etkileşimli hale getirin.

Yani Google diyor ki: SEO bir rüyaydı, yaşandı ve bitti. Kullanıcılara içeriğiyle fayda sağlamayan, katılımcı olmalarına izin vermeyen, güncellenmeyen ve artık herkesin elinde olan cep telefonlarıyla, tabletlerle uyumlu olmayan web sitelerinin Google'da artık yükselme şansı yok!

Aynı Google şunu da söylüyor: Bizden milyarlarca sitenin tüm sayfalarını anında indekslememizi beklemeyin. Yani Google'ın yukarıdaki tavsiyelerine birebir uysanız bile, web sitenizin Google'da yükselmesi zaman alacak. Google, web sitesi sahiplerini bu aradaki süre içerisinde beklemektense, Adwords kanalıyla kendisine reklam vermeye teşvik ediyor da diyebiliriz.

Sözün kısası, artık size sitenizi 1 hafta içerisinde ilk sayfaya taşırız, 1 ay içerisinde ilk sıraya taşırız şeklinde sözler veren kişilere, firmalara itibar etmeyiniz. Google'ın sizden ne istediği ve sürecin nasıl işlediği basit ve nettir. Web sitenizi Google aramalarında üst sıralara taşımak için önünüzde emek gerektiren, uzun bir süreç olduğu açıktır. Bu süreci firma olarak kendiniz de yönetebilir, veya yönetmesi için konuya hakim kişi veya ajanslarla çalışabilirsiniz.

Firmanızın neden bir tanıtım filmine ihtiyacı var?

Firmalar, tanıtım filmlerini artık web sitelerinin ve sosyal medya tanıtımlarının tamamlayıcı bir unsuru olarak görmeliler. Zira internet kullanıcıları, uzun yazılar okumak ve tek tek resimlere bakmak yerine, video izleme eğilimindeler. Bunun belli nedenleri var:

Beynimize ulaşan verilerin %90'ı görme duyumuza bağlıdır ve beyinde görme işlemi okumaya oranla 60.000 kat daha hızlı gerçekleşir. Bir web sitesinin anasayfasında bir video varsa, kullanıcılar büyük oranda yazılara ve resimlere bakmak yerine önce bu videoyu izleyeceklerdir. Çünkü video izlemek artık bir internet alışkanlığıdır ve kullanıcıların büyün çoğunluğu bu videodan daha hızlı ve etkili bilgi alabileceğinin farkındadır.

Tanıtım filminizi web sitenizde yayınlamanın yanında, sosyal medyada takipçilerinizle paylaşabilir, sunumlarınızda ve Google, Youtube, Facebook gibi popüler platformlarda video reklam olarak kullanabilirsiniz.

Elbette bu videoların etkileyici görsel-işitsel öğelerle ve profesyonelce hazırlanmış metinlerle izleyicileri sıkmayacak şekilde hazırlanması da çok önemli.

Antalya'da tanıtım filmi ihtiyaçlarınız için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Referans işlerimizi incelemek için tıklayınız.

E-Ticarette karlı bir 2016 yılı için bilmeniz gereken 3 şey.

1) Mobil cihazlardan yapılan alışveriş oranı sürekli artıyor.
2012 yılında %12 olan mobil cihazlardan alışveriş yapma oranı, 2014’de %33’e yükseldi ve bu yükseliş hız kesmeden devam ediyor. Artık Google arama motoru da mobil uyumlu olan siteleri daha üst basamaklara taşıyor. Tüm web siteleri için mobil uyumluluk artık neredeyse bir zorunluluk haline geldi.

2) Sosyal medya kullanımı önemli, ama tüm endüstrileri sadece Facebook domine etmiyor.
Sosyal medya, potansiyel müşterilerin ürünlerinizden veya hizmetlerinizden haberdar olmasını sağlayarak sitenize trafik ve satışlarınıza katkı sağlıyor. Sosyal medya denince aklımıza ilk olarak Facebook geliyor, fakat tüm endüstriler sadece Facebook tarafından domine edilmiyor. İşte Facebook tarafından domine edilmeyen sektörler ve trafik kaynakları olan sosyal medya platformları:
Twitter: Ev ve Ofis Mobilyaları, Ev ve Bahçe Ürünleri, Hediyelik Eşya, vb.
Youtube: Dijital Ürünler, Otomotiv, vb.
Pinterest: Antika Eşyalar ve Koleksiyonlar, Kitap ve Dergi, Bilgi Teknolojileri, vb.

3)Kullanıcıların 7/24 alışveriş yaptığı doğru değil.
Yapılan araştırmalar kullanıcıların en çok hafta içi 12:00 – 14:00 saatleri arasında ve Pazar akşamları e-alışveriş yaptıklarını gösteriyor. Bu bilgi PPC (Pay Per Click) reklamlarını planlarken dikkate alınmalı.

E-ticaret danışmanlığı sayfamızı inceleyebilir, detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.